“Şerefsizlerle uğraşıyoruz”

06.05.2015         tsavas@comu.edu.tr



Başlıktaki sözler bana ait değil; zaten hem tırnak içersinde hem de italik olmasından anlamışsınızdır.
Ben böyle sözler sarf eder miyim?
Ederim ya, bazen, kim etmez ki?
Etmeyen var mıdır?
Efendim, bunlar çok hafif mi diyorsunuz?
Çok daha ağırını hak edenler mi var?
Vardır, bilmem…
Ancak burada bu sözlerin ne denli ironi olduğundan bahsetmek istiyorum.
Bu sözler üniversitede “paralel” oldukları söylenen arkadaşlara (!) ait… Şimdi, efendim, birden şerefsizler (!) türemiş bunların çevresinde ve bu arkadaşlara şerefsizlik yapıyorlarmış. Bunlar kimler? Bilmem ama size garanti ederim ki bizler değiliz. Bizim paralel ile işimiz yok. Biz paralel maralel dinlemeyiz.
Yalnız bu paralelin aklına birden “şeref” gelmiş. Aldı beni bir gülmek, durdurmak ne mümkün, gül babam gül, karınlarımın içi acıdı valla…
Birden bu şereflilerin (!) şerefsizlikleri aklıma geldi. Hem de ne şerefsizlik, valla şeytanın aklına gelmeyecek şerefsizlikler yaptı bunlar…
Kime? Tabi ki bizlere...
Ama biz hala aynı yerdeyiz. Birileri ise dön babam dön.
Şimdi bu paralelin şerefsiz dedikleri var ya, aslında bunlarla birlikte hareket ettiklerinde şerefsiz falan değillerdi. Yani bir zamanlar herkes şerefliydi (!). Şimdi, bir zamanlar şerefsizlikler bizlere olunca şeref, onur, insanlık takan yoktu. Ama şimdi birden paralel şerefli (!) oldu ve karşılarında şerefsizler var. Kimler, bilmem ama bizlerin olmadığını biliyorum.
Ama yok öyle yağma, şerefsizlikler bakidir. Öyle mağdura yatıp, koltuk elden gidince, işte şerefsizlerle uğraşıyoruz deyip kendini şerefli ilan etmek; kusura bakmayın, kimse yemez bunları. Bunlar tarihe mal oldular. Ve birileri ÇOMÜ’de zulmün tarihini yazmayı bitirecek, az kaldı. Bunları unutturmamak için elimizden geleni yapacağız. Bunları unutturmamak bizim insani ve toplumsal görevimiz. Bunları unutturmayacağız ki tekrarlanmasın. Bunları unutturmayacağız ki üniversite üniversite olsun.
Bu şerefsiz olup da şimdi şerefli (!) olanların bir kısmı diyecekler ki, biz ne yaptık ki, biz sizlere yapılanlara yanlış dedik, ama dinleyen olmadı. Hadi lan oradan… Siz bilmeze yattınız. Siz bizlere yapılan şerefsizliklere destek verdiniz.
Lan, ben zaten tüm görevlerimi bırakacağım demedin mi bana, dedin… Zaten burada da durmayacağım demedin mi bana, dedin… Ama rektörlük değişimine kadar koltuklardaydın. Hem de bir tane değil, birden fazla… Üstelik bunların bazıları paralı yerlerdi; gerçi paraya karşı zaafını biliyordum ama… …eh işte, sadece ama…
Kimse yek bir diğerine şerefsiz diyerek şerefli olamaz. Herkes biliyor bunu ve herkes kimin ne kadar şerefli olduğunu da biliyor, kimin ne kadar şerefsiz… Kimin ne kadar yaladığını ise bilmeyen yok. Öyle ben bilmiyordum ayağını da kimse yemez…
Hepiniz oradaydınız be!

1201

Yorumlar

Avatar Seçiniz
 
Adınızı giriniz
Yorumunuz
(max 500 harf)

Yorum yazma kurallarını okudum ve kabul ediyorum
 

Yazarın daha önceki yazıları

© 1998 - 2015 Çanakkale Olay
Tüm hakları saklıdır.


E-mail adresiniz ile abone olun