Bulutların Üzerinde Bir Kadın!

19.10.2014         ercan@manyapi.com

Profesyonel dağ ve kayak rehberi olan İsmet İnan Katmandu`da yer alan, 8.163 metre yüksekliğindeki dünyanın 8.yüksek dağı olan MANASLU dağına oksijensiz olarak tırmanmayı başaran ilk Türk kadın dağcı oldu. 10 Eylül’de Katmandu’da başlayan tırmanış neredeyse bir ay sonra zirve ile taçlandı.  İşte tırmanışın ardından sosyal medya aracılığı ile paylaştığı duyguları;

Merhabaaaa herkese!!!  8.163m yüksekliğinde ki dünyanın 8.yüksek dağı MANASLU dağına oksijensiz olarak tırmanışımız sona erdi. 7.450m de ki 4.kamptan gece 02.30 gibi başlayan tırmanış, sabah 08.00 gibi zirvede sona erdi. Ekip 2 kişi, bir rehber şerpa ve bir porter şerpa ile başladı ama ekipteki son arkadaşımızda ilk 1 saat içinde ısınmayan elleri ve kötü midesi yüzünden dönme kararı alınca ben ve rehber şerpa devam ettik. Zaman olarak da güneşi tam zirvede yakaladık. Ben de çok soğuk nedeni ile zirvede titreyerek fotoğraf çektirmek zorunda kaldım ve ayak başparmağımda küçük bir frosbite yani donuk oldu. Aynı gün kamp 4 ve 3 ü toplayıp 6400 m de ki kamp 2` ye indik. 3 Ekimde ana kampa indim ve bu gün tekrar Samagoun köyündeyiz. Ekip arkadaşlarım ile zirve sevincimi kutluyoruz. Herkese iyi bayramlar. Benim için bu bayram daha anlamlı unutulmayacak bir bayram oldu!

Habersiz gecen bir sureden sonra tekrar merhaba! Manaslu ana Kampı’nın hemen altındaki koy olan Samagaon`dan sonraki köylerde internet yoktu, hatta elektrik bile çok sağlıklı değildi. Her gün ortalama 15-20 km yürüyerek dün öğleden sonra Katmandu` ya vardık. Benim uçuşum bu sabah 07.45 de idi ama uçağa binip 2 saat bekledikten sonra teknik bir ariza ve sorunu çözememeleri nedeni ile geri indirildik. Katmandu da görmeye pek alışık olmadığım 4-5 yıldız bir otele yerleştirildik. Yarın ayni saatteki uçağı büyüterek bu gün uçamayanları ve yarının normal yolcularını bir uçak ile göndermeyi planladılar. Dilerim tekrar sorun olmaz.

Tırmanışa başlamak üzere İstanbul’dan Katmandu’ya uçarken uçakta ekonomi sınıfında yer olmadığı için beni bussiness bölümüne almışlardı ve yolculuk iyi başladı diye sevinmiştim. Bu da onun geri ödemesi oldu şimdi. Bir gün kayıp! Ama yasadığım tüm aksiliklere rağmen, her işte bir hayır vardır mantığını elden bırakmama ya çalışıyorum  Cep telefonumu ve bir fotoğraf makinesini kaybettim, parmağımda küçük bir donuk var ama genele baktığımızda basarîli ve tecrübesi ile benim için unutulmaz ve çok öğretici bir tırmanış deneyimi oldu.

* Ana kampa yani 4.850m yüksekliğe vardıktan sonraki 19. gün zirveye yani 8.163m ye ulaştım.

** Oksijen kullanmadan bir tırmanış gerçekleştirdim.

***Türkiye’den bu dağa tırmanan sevgili Tunç Fındık’tan sonra ikinci Türk ve ilk kadın oldum.

Sonuç olarak oksijensiz tırmanış ve belki hızlı bir programla tırmanmam nedeni ile zirvede hipodermi yani vücut ısısının normalin altına düşmesi sorunu yasadım ve çok çabuk inmek zorunda kaldık. Güneş vardı ama ısıtmıyordu. Artıları ve eksileri ile çok şey öğrendim ve mutluyum.
Kutlaman sevincimi, gururumu paylasan beni orda yalnız bırakmayan herkese çok teşekkürler, sevgiler