havadurum

Gökhan "Kazdağları ve Atikhisar için rakiplerimin düşüncelerini 'net' duymak istiyorum.."

1095

31 Mart yerel seçimlerinde yeniden Belediye Başkan adayı olan Çanakkale Belediye Başkanı Ülgür Gökhan seçim çalışmaları kapsamında ziyaretlerine devam ediyor. Başkan Gökhan, yerel basın ziyaretleri kapsamında gazetemiz Çanakkale OLAY’ı ziyaret etti. Başkan Gökhan’a ziyaretinde Belediye Meclis üyesi Rebiye Ünüvar ve Belediye Meclisi aday adayı İrfan Mutluay’da eşlik etti. Ziyaretinde gazetemiz sahibi Aynur Ganiler’in yerel seçime yönelik sorularını yanıtlayan Başkan Gökhan, seçim kampanyasını, hayata geçireceği projeleri ve yeniden başkan olması halinde hayata geçirmek istediği ilk icraatlarını anlattı. Seçim kampanyasının adım adım ilerlediğini belirten Başkan Gökhan; “Görseller, fotoğraflar afişler, billboardlar adım adım kendi sürecimizde yaptıklarımız ve yapacaklarımızla ilgili tanıtımımızı yapıyoruz. Kimseyle polemiğe girmeden, yaptıklarımızı ve yapacaklarımızı aktararak yolumuzda devam edip, seçimi kazanacağız” dedi. Seçimi kazanması halinde yapacağı ilk icraatların yarım kalan projeleri tamamlamak olduğunu belirten Başkan Gökhan; “Belediye binamız olsun, otopark olsun, atölyelerimizin binası olsun, yeni kordonu bitirmek üzereyiz… Bunun gibi kalan işlerimizi tamamlayacağız. Yine kreşimizi aybaşına kadar bitireceğiz. Önce bir derlenip toparlanacağız” dedi. Ekonomik krizin belediye bütçesini çok etkilediğini ve gelirini çok düşürdüğünü belirten Başkan Gökhan; “Kapalı dükkanlar gördüğümüz zaman gerçekten kendi dükkanım kapanmış gibi üzülüyorum. Bir dükkanın kapanması demek en azından üç yeni işsiz oluşması demek” dedi. Yeni projeler hakkında bilgi veren Başkan Gökhan; “Altın Yılların büyütülmesi ve orada bir bilim merkezi projemiz var, onları hayata geçireceğiz. Bir de en önemli gelişim alanımız 60 metrelik yolun oradaki alanda iki tane 75’er bin metrekare yeşil alanımız var. Onların değerlendirilmesi var. Opera salonuyla, başka yönleriyle bir Kültür Merkezi projemiz var. Adım adım, derli toplu bir şekilde dikkatli giderek yapabileceklerimizi çözmeye çalışacağız” dedi. Yine ilk işlerden birinin kooperatifleşmeyi sağlayıp üretim ve o üretimin Çanakkale’de halka ulaşması olduğunun altını çizen Başkan Gökhan; “Kırsaldaki Kooperatifin üretiminin halka ulaşması. Cezaevi nasıl üretip satıyorsa, biz de üreterek satacağız. Çünkü biz belediye olarak kooperatiflerden ihalesiz mal alabiliyoruz. Bunda sadece sebze meyve yok. Süt ürünleri, yumurta, salça, süs bitkisi… gibi birçok ürün var. Bunu gerçekten ben şahsen çok önemsiyorum” dedi.

“Yaptıklarımız ve yapacaklarımızla ilgili çalışmalarımızı adım adım örüyoruz”
Yerel seçim kampanyası ile ilgili bilgilendirmede bulunan Başkan Gökhan; “Seçim kampanyamızda adım adım ilerliyoruz. Geçtiğimiz gün gençlerle bir toplantı yaptık. Bugün kadınlarla yapacağız, akşamda Oba Mahallesi dediğimiz bölgede seçim büromuzun açılışı var. Daha sonra diğer seçim bürolarımızı da açacağız. Yavaş yavaş seçim büroları ile beraber geçmiş dönemi değerlendiren kitapçığımız var, o çıkacak. Onun dağıtımını yapacağız. Daha sonra önümüzdeki 5 yılla ilgili bir broşürümüz çıkacak. Kadınlarımız ve gençlerimiz bunları dağıtacaklar. Bende ziyaretlere devam ediyorum. STK’ları, dernekleri, odaları ziyaret etmeye devam ediyorum. Esnafımızla temas içerisindeyiz. Görseller, fotoğraflar, afişler, billboardlar adım adım kendi sürecimizde yaptıklarımız ve yapacaklarımızla ilgili tanıtımımızı yapıyoruz. Kimseyle polemiğe girmeden, yaptıklarımızı ve yapacaklarımızı aktararak yolumuzda devam edip, seçimi kazanacağız” dedi.

“Önce bir derlenip toparlanacağız”
Seçimi kazanması durumunda yapacağı ilk icraatlarının yarım kalan projeleri bitirmek olduğunu belirten Başkan Gökhan; “Belediye binamız olsun, otopark olsun, atölyelerimizin binası olsun, yine Yeni Kordonu bitirmek üzereyiz… Bunun gibi kalan işlerimizi tamamlayacağız. Kreşimizi de aybaşına kadar bitireceğiz. Önce bir derlenip toparlanacağız. Çünkü kriz bizi de çok etkiledi. Gelirimiz çok düştü. İnsanlar borçlarını ödeyemiyor. Bir tek akıllı sayaçlardan peşin sattığımız için bazı borçları alabiliyoruz. İnsanlar kiralarını ödeyemiyor. Bu aşamada insanların üstüne gitmenin manası yok. Vergilerini ödeyemiyorlar, ya da geciktirmek zorunda kalıyorlar. İşgaliyeleri, katılım paylarını ödeyemiyorlar bunlar bizim önemli gelirlerimiz. Birçok sektörde dar boğazlar var, kapanan dükkanlar var.  Kapalı dükkanlar gördüğümüz zaman gerçekten kendi dükkanım kapanmış gibi üzülüyorum. Bir dükkanın kapanması demek en azından 2-3 tane daha yeni işsiz oluşması demek” dedi.

“Ekonomik krizden dolayı hükümet yatırımları kıstı”
Ekonomik kriz sebebiyle birçok projenin durma noktasında olduğunu belirten Başkan Gökhan; “İskelenin Karacaören’e taşınması projesi vardı. Ne yazık ki şu anda o yapılamaz. Çünkü ekonomik krizden dolayı hükümet yatırımları kıstı. Gelibolu bile durduruldu o bile yapılamıyor. İnşallah sonu iyi olur. İçme Suyu Arıtma Tesisimizin ihalesi oldu ancak hükümetten ödenek yok. Bundan daha önemli bir yatırım olabilir mi? Bu Çanakkale’nin hayatı” dedi.

“Yeni projelerimizi adım adım dikkatli bir şekilde hayata geçireceğiz”
Hayata geçirmeyi planladığı yeni projelerini anlatan Başkan Gökhan; “Tahmin diyorum ilk aylarda derlenip toparlanacağız. Daha sonra küçük sanayinin karşı tarafı olan havaalanına doğru olan yerde yeni köprü projemiz var. Trafiği oldukça rahatlatacak bir proje onu hayata geçireceğiz. Altın Yılların büyütülmesi ve orada bir bilim merkezi projemiz var onları hayata geçireceğiz. Birde en önemli gelişim alanımız Esenler’de 60 metrelik yolun oradaki alanda iki tane 75’er bin metrekare yeşil alanımız var. Onların değerlendirilmesi var. Opera Salonuyla, başka yönleriyle bir Kültür Merkezi projemiz var. Adım adım derli toplu bir şekilde dikkatli giderek yapabileceklerimizi çözmeye çalışacağız. Yolumuza devam edeceğiz” dedi.

“Kooperatifleşmeyi şahsen çok önemsiyorum”
Yine ilk icraatlarından birinin civar köylerde kooperatifleşmeyi sağlayabilip üretim ve o üretimin Çanakkale’de halkına ulaşması olduğunu belirten Başkan Gökhan; “Amacımız kırsaldaki kooperatif üretiminin halka ulaşması. Nasıl cezaevi yapıp satıyorsa, bizde üreterek satacağız. Çünkü biz, belediye olarak kooperatiflerden ücretsiz mal alabiliyoruz. Bunda sadece sebze meyve yok. Süt ürünleri, yumurta, salça, süs bitkisi… gibi birçok ürün var. Bunu gerçekten ben şahsen çok önemsiyorum. Mesela şimdi İstanbul’da kooperatiften alıp Taksim Meydanı’nda satıyorlar. Bizim kooperatifi kurup üreterek satışı sağlamamız lazım. Onlar üretilmişi satıyorlar. Yine ürünlerin markalaşmasını sağlamaya çalışacağız. Çanakkale bir tarım bölgesi meyve sebze, bakliyat, süt ürünleri her şey var. Bunları yalnızca kent içerisinde değil, internet üzerinden her yere satacağız” dedi.

“Öğrenci yoğunluğunu azaltmak amaçlı yeni bir hat açıldı”
Öğrenciler için ulaşım sorununu çözmek amacıyla yeni çalışmalar yapıldığını belirten Başkan Gökhan; “Trafik için öğrenci yoğunluğunu azaltmak amaçlı yeni bir hat açıldı. Bu öğrencilerin ulaşımını ve trafiği biraz daha rahatlatacak diye düşünüyorum. Ayrıca otobüs sayımızı arttırıyoruz. Üniversite öğrencisinin kullandığı otobüsler için boş otobüsleri hareket ettirerek tıkanıklığı önlemeye çalışıyoruz. En büyük sıkıntı otobüslerin duraklara dolu gelmesi. Onun için buradan başlatıyoruz” dedi.

“Sloganımızda bereket var”
Son olarak seçim sloganında yer alan ‘bereket’ sözcüğünün kendisi için önemine değinen Başkan Gökhan; “Sloganımızda bereket var. Bereket sözü bir yerde ekonomik bir sözdür. Hatta Allah bereket versin, bereketi bol olsun… deriz. Bereket, Anadolu’ya ait bir sözdür. Diğer dillerde böyle bir söz ya da kavram yoktur. Bereket, ‘üretmek, çok olmak, satmak, büyümek….’ Anlamlarında kullanılıyor. Sloganımız da bu yüzden bereket var” dedi.