havadurum

Keşan Kent Konseyi; "Tüm bölge halkını mücadele etmeye davet ediyoruz.."

1424

Edirne’nin Keşan ilçesine bağlı Sazlıdere köyü sahilinde, BOTAŞ tarafından yapılması planlanan yeniden gazlaştırma terminali (FSRU) ve Kara Boru Hattı Projesi için alınan kamulaştırma kararı tepki toplamaya devam ediyor. Alınan karara tepki gösteren bölge halkı, imza kampanyası başlatarak, dağıttıkları bildiri ile vatandaşları bilgilendiriyor. İmza kampanyasını başlatan Keşan Kent Konseyi tarafından, konuyla ilgili açıklama yapıldı. Yapılan açıklamada, başlatılan imza kampanyası ile ilgili olarak; “Erikli’de başlatılan imza kampanyası ile birlikte bildirilerimiz sahildeki vatandaşlara dağıtılarak Saros’un başına gelecek tehlikeye dikkat çekilmeye çalışıldı. Burada yazlıkçılardan Mürşide Çoban ve bir grup büyük emekler harcayarak, bu imza kampanyasına ve bildiri dağıtılmasında büyük gayret sergiliyorlar” denildi.

Başlatılan imza kampanyasının yanı sıra vatandaşlara bildiri dağıtılarak bilgilendirildiği belirtilen açıklamada; “Keşan Kent Konseyi’nin aldığı kararlar doğrultusunda Erikli’de nasıl bir çalışma yapabileceğimizin fizibilite çalışmasını yaptık. İlk olarak esnafı tek tek gezdik konuyla ilgili bilgilendirdik. Bilgilendirme formumuzu ve imza föylerini bırakarak desteklerini istedik. Sonrasında site yöneticilerini ve nüfuzlu kişileri ziyaret edip destek olmalarını rica ettik. Materyallerimiz tamamlandığında da çalışmaya başladık. Ben, Hüseyin Kumaş ve Metin Gümbüşoğlu 2 Ağustos Perşembe günü imza toplamaya başladık. Gökçetepe’den Sayın Canan Cihantimur’da bizlere destek verdi. Biz üçümüz sürekli alanda olduk. Diğer taraftan gönüllü arkadaşlarla birlikte dönüşümlü olarak siteleri ve sokakları kapı kapı gezip, her kişiyi çevirerek imza topladık. Diğer taraftan da bize destek olan esnaf müşterilerinden imza toplayıp bize ilettiler” denildi.

“Trakya Müzik Festivali’nde yaklaşık 10 bin imza topladık”
Trakya Festivali’nin imza toplamak için önemli bir şans olduğu belirtilen açıklamada; “ Her akşam çarşı içinde 2 nokta stant kurmaya devam ediyoruz. 3-4-5 Ağustos’ta Erikli’de yapılan Trakya Müzik Festivali bizim için imza toplamak anlamında büyük şans oldu. Konser alanı girişine kurduğumuz standımızda gündüz 12.00’den gece 24.00’e kadar aralıksız imza topladık. Yaklaşık 10 bin imzayı buradan aldık.Aynı zamanda 4 Ağustos 2018 Cumartesi günü bir basın açıklaması yaptık. Arkasından tüm grupla sahile inerek imza toplamaya devam ettik. Sahilde bir yandan da çöplerin kumsala atılmamasını isteyerek ve çöpleri toplayarak sahilin temizliğine dikkat çektik. Sahil çalışmamızda yaklaşık 15 kişi ile gelen Gökmen Dinçer önderliğindeki ekip de bizlere büyük destek oldu” denildi.

“Haluk Levent 27 Ağustos’ta bize destek olmak için 13 saatlik konser verecek”
Ünlü sanatçı Haluk Levent’in de destek vereceği kampanya için yapılan açıklamada; “ Bu çalışmalarımızın medyada yer alması ve sanatçı Haluk Levent’in 27 Ağustos’ta bize destek olmak için vereceği 13 saatlik büyük konseri duyurması halkın dikkatini çekti ve duyarlılığı arttırdı. Amacımız Saros Körfezi’nin kirlenmesine izin vermemektir. Yatırımlara karşı değiliz ama kendi kendini temizleme özelliğine sahip olan Saros’un dış etkenlerden kaynaklı kirlenmeyi kaldıramayacağını düşünüyoruz. FSRU Liman Projesi’nin Saros dışında başka bir yere yapılmasını savunuyoruz. Halen tüm ekip arkadaşlarımızla imza toplamaya devam ediyoruz. Erikli’ye yakın yerleşim yerlerindeki çevre gönüllüleriyle irtibat kurarak kampanyaya devam ediyoruz. 31 Ağustos’a kadar da imza toplamaya devam edeceğiz. Bu projeye neden karşı olduğumuzu da aşağıdaki açıklamamızda bulabilirsiniz” denildi.

“Proje, tüm halka telafisi imkansız zararlar verecektir”
Yapılan açıklamada kampanyanın amacı ise; “100 bin tonluk gemiler Saros Körfezi`nin altını üstüne getirecek, oluşan dalgalar sualtı ve kıyı zeminini bozacaktır. Gemiler her demir attığında yaklaşık 5 tonluk çapaları deniz dibindeki tüm canlılara zarar verecektir. Gemilerin her manevrasındaki pervanelerin itme gücü deniz suyunu harmanlayarak girdaplar, akıntılar oluşacaktır. Deniz dibi canlıları yok olacaktır. Boru hatları tarımsal  arazilerden geçeceği gibi daha çok ormanlardan geçecektir. Dolayısıyla bölge tarımına ve yüzlerce, binlerce ağacın kesilmesine neden olacaktır. Balıkçılık ve Kızıldenize eş değer dip güzelliği olan Saros`umuz da dalış turizmi etkilenecektir.Olası deniz kazalarında petrol sızıntıları körfezi katledecek.Gemiler kirli sintine sularını, tüm atıklarını denize boşaltarak sahili kirletecektir.Hatta gemi sektörüne ait rafineri ve gemi sökme gibi başka faaliyetlerinde önü açılmış olacaktır. Dolayısıyla İzmit, Aliağa, İskenderun Körfezi gibi balçık haline dönmesi kaçınılmazdır.Dev kargo gemilerinin 12 ay sürekkli sığ körfez sularında karaya oturma ihtimali, gemi kazaları oluşma ihtimali yüksektir. Saros Körfezi aktif fay hattı üzerindedir. Deprem bölgesidir. Olası depremde vereceği tahribaat açık ve nettir.Tüm bu nedenlerle yer altı ve yer üstü ekolojik denge bozulacak köylüye, çiftçiye ve balıkçıya tüm halka telafisi imkansız zararlar verecektir. Tüm bölge halkını Saros’a destek olmak için çalışmaya ve mücadele etmeye davet ediyoruz” şeklinde belirtildi.