Çanakkale, tüm bireyler için daha yaşanabilir ve engelsiz bir şehir olma yolunda önemli bir buluşmaya ev sahipliği yaptı. 16 Mayıs Ulusal Erişilebilirlik Günü etkinlikleri kapsamında, Çanakkale Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü Konferans Salonu’nda farkındalığı artırmak ve yürütülen çalışmaları değerlendirmek amacıyla kapsamlı bir bilgilendirme programı düzenlendi. Kent genelinde erişilebilirlik kültürünün yaygınlaştırılmasını amaçlayan etkinlik, il protokolü ile kamu kurumlarının temsilcilerini bir araya getirdi.
Çanakkale’nin engelsiz geleceğinin masaya yatırıldığı bu önemli programa; Çanakkale Valisi Doç. Dr. Ömer Toraman, Çanakkale Belediye Başkan Yardımcısı İrfan Dehmen, ÇOMÜ Rektörü Prof. Dr. R. Cüneyt Erenoğlu, Vali Yardımcısı Abdül Kadir Duran, Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürü Ali Ömüt ile çok sayıda kamu kurum ve kuruluşunun üst düzey temsilcisi katıldı.
Toplantının ana gündem maddesini; kamusal alanlar, ulaşım ağları ve dijital altyapılarda erişilebilirlik standartlarının uluslararası seviyeye getirilmesi oluşturdu. Mevcut eksikliklerin hızla giderilmesi ve Çanakkale’nin her bir sokağının, binasının tüm bireyler için engelsiz hâle getirilmesine yönelik yürütülen projeler detaylıca ele alındı.
Programda ortak ses yükselten katılımcılar, engelli ve hareket kısıtlılığı olan bireylerin toplumsal hayata tam katılımı için şu vurguyu yaptı; "Erişilebilirlik, engelli vatandaşlarımız ya da hareket kısıtlılığı yaşayan bireylerimiz için bir lütuf değil; toplumsal yaşamın her alanında güçlendirilmesi, kesintisiz sunulması gereken temel bir haktır."
Kurumlar arası eş güdümün, iş birliklerinin ve farkındalık faaliyetlerinin öneminin sıkça vurgulandığı bu anlamlı program, şehirde hayata geçirilecek yeni projeler üzerine yapılan karşılıklı görüş alışverişi ve genel değerlendirmelerin ardından sona erdi.
(ERHAN TAYLAN)