Türkiye'nin en büyük adası Gökçeada, geleceğe uğurladığı üniversite mezunlarının gururuyla yankılandı. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi (ÇOMÜ) Gökçeada Meslek Yüksekokulu tarafından düzenlenen 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı Mezuniyet Töreni, adada adeta bir bayram havası estirdi. Akademisyenler, okul birincileri, heyecanlı aileler ve çok sayıda davetlinin katılımıyla gerçekleştirilen törende, yılların emeği keplerle birlikte gökyüzüne yükseldi.
Bu özel günde gençleri yalnız bırakmayan Gökçeada Kaymakamı Osman Acar, tören alanına gelerek öğrencilerin ve ailelerin mezuniyet heyecanına bizzat ortak oldu. Dereceye giren öğrencilere başarı belgelerini takdim eden Kaymakam Acar, her bir genci sergiledikleri azimden dolayı tebrik etti.
Törende kürsüye çıkarak salonu dolduran genç mezunlara ve ailelerine seslenen Kaymakam Osman Acar, mezun olan gençlerin ülkemizin geleceğini şekillendirecek en önemli değerlerden biri olduğunu vurguladı. Eğitim hayatlarını başarıyla tamamlayan tüm öğrencilere meslek yaşamlarında üstün başarılar dileyen Kaymakam Acar, gençlerin bilgi, birikim ve donanımlarıyla Türkiye’ye önemli katkılar sağlayacaklarına olan inancını ifade ederek şu cümlelerle konuşmasını tamamladı; “Ülkemizin yarınlarını inşa edecek olan siz değerli gençlerimizin azmi, çalışkanlığı ve başarıları en büyük güvencemizdir. Yolunuz ve bahtınız açık olsun"cümleleriyle mezunlara yeni hayatlarında rehber olacak tavsiyelerde bulundu ve onlara olan güvenini dile getirdi.
Konuşmaların ardından tüm mezun öğrenciler sahneye davet edilerek mezuniyet belgelerini hocalarının ve protokol üyelerinin elinden aldı. Törenin en heyecanlı anı ise geleneksel kep atma anı oldu. Geri sayımla birlikte keplerini coşkuyla havaya fırlatan öğrenciler, okul hayatını noktalandırıp yeni hayatlarına ilk adımlarını atmanın tadını çıkardı. Program, ailelerin de sahneye inmesiyle birlikte çekilen duygu dolu hatıra fotoğraflarının ardından sona erdi.