Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi (ÇOMÜ), bilimsel başarılarını, sağlık altyapısını ve teknolojik imkanlarını en üst seviyeye taşıyacak dev vizyon projeleri için başkent Ankara’da çıkarma yaptı. Eğitim kalitesini artırmak, bölge halkına sunulan sağlık hizmetlerini modernize etmek ve teknoloji odaklı yatırımlara hız kazandırmak amacıyla, Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı nezdinde üst düzey bir bütçe ve yatırım planlama toplantısı gerçekleştirildi.
ÇOMÜ Rektörü Prof. Dr. Ramazan Cüneyt Erenoğlu başkanlığında Ankara’da gerçekleştirilen bu stratejik zirveye üniversite yönetiminin lokomotif isimleri tam kadro katıldı. Toplantıda; Genel Sekreter Oğuz Ünal, Diş Hekimliği Fakültesi Dekanı ve ADSUM Müdürü Prof. Dr. Esra Ercan, Araştırma Hastanesi Başhekimi Doç. Dr. İbrahim Eren Pek, Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkanı Sinan Karabulgu, İdari ve Mali İşler Daire Başkanı Dr. Tuğçe Altuntaş, Strateji Geliştirme Daire Başkanı Ömer Erdem Kodal, Bilgi İşlem Daire Başkanı Cahit Kurt, ÇAAM ve Ulupınar Gözlemevi Müdürü Dr. Öğr. Üyesi Yasemin Kaçar Canaydın ile Üniversite Hastanesi Müdürü Bekir Dinç hazır bulundu.
Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı yetkilileriyle bir araya gelen ÇOMÜ heyeti, üniversitenin akademik ve bilimsel kapasitesini katlayacak projelerin sunumunu yaptı. Görüşmelerde özellikle; Diş Hekimliği Fakültesi ile Ağız ve Diş Sağlığı Uygulama ve Araştırma Merkezi’nin (ADSUM) teknik altyapısının güçlendirilmesi, Üniversite Araştırma Hastanesi'nin bölgeye sunduğu sağlık hizmetlerinin kalitesini artıracak yeni tıbbi yatırımlar ve Türkiye'nin uzay bilimleri alanındaki göz bebeği olan Ulupınar Gözlemevi’nin teknolojik ihtiyaçları detaylı bir şekilde ele alındı. Toplantıda ayrıca, kampüs genelinde yapımı devam eden fiziki projelerin son durumu ile önümüzdeki dönemde hayata geçirilmesi planlanan büyük ölçekli ve stratejik yatırımların bütçe ödenek süreçleri tek tek değerlendirildi.
Ankara’daki üst düzey bütçe zirvesinin ardından projelere yönelik değerlendirmelerde bulunan ÇOMÜ yönetimi, öğrencilere, akademisyenlere ve tüm Çanakkale halkına sunulan hizmetlerin çıtasını yükseltmekte kararlı olduklarını vurguladı. Yapılan resmi açıklamada şu ifadelere yer verildi; "Üniversitemizin akademik, bilimsel ve teknolojik kapasitesini artırmaya yönelik yatırım planlarımızı kurum yetkilileriyle paylaştık. Öğrencilerimiz, akademisyenlerimiz ve bölge halkına sunulan hizmet standartlarının daha da yükseltilmesi hedefleri üzerinde verimli görüş alışverişinde bulunduk."
Ankara’da gerçekleştirilen bu üst düzey bütçe diplomasisinin, ÇOMÜ’nün sürdürülebilir büyüme hedefleri doğrultusunda planladığı vizyon projelerinin finansman süreçlerini hızlandırması ve yatırımların öncelikli olarak Çanakkale'ye kazandırılması bekleniyor.
(ERHAN TAYLAN)