yandexmetrikacounter
Kazdağları’nın eteğinde bereketli açılış: Y | Çanakkale Olay

Kazdağları’nın eteğinde bereketli açılış: Yenice’de "Çilek Hasat Şenliği" coşkusu!

Türkiye’nin çilek üretimindeki parlayan yıldızı Çanakkale’de, hasat heyecanı Yenice ilçesindeki şenlikle taçlandı. Agonya Ovası’nın bereketli topraklarında üreticilerle buluşan Çanakkale Valisi Doç. Dr. Ömer Toraman, hasadın tüm çiftçiler için bol kazançlı olmasını diledi.

206

Verimli toprakları, kendine has iklimi ve zengin tarımsal potansiyeliyle Türkiye’nin en fazla çilek üreten dördüncü ili konumunda olan Çanakkale’de, yılın en tatlı ve en bereketli dönemi başladı. Yenice ilçesinde, Çanakkale’nin bu muazzam tarımsal gücünü dünyaya tanıtmak, üreticilerin aylardır gözü gibi baktığı emeklerini görünür kılmak ve kazanılan büyük başarıları hep birlikte paylaşmak amacıyla görkemli bir "Çilek Hasat Şenliği" gerçekleştirildi. Kazdağları’nın eteklerinde, temiz havası ve kıpkırmızı çilek tarlalarıyla renkli görüntülere sahne olan şenlik, adeta bir festival havasında geçti.

123315_wuciwug_2ea2ba53_kazdaglari-nin.jpeg

T.C. Çanakkale Valiliği himayelerinde düzenlenen bu anlamlı programa; Çanakkale Valisi Doç. Dr. Ömer Toraman, Çan Kaymakamı Emre Nebioğlu, İl Tarım ve Orman Müdürü Ergün Demirhan, daire müdürleri, sivil toplum kuruluşu temsilcileri, çevre ilçelerden gelen üreticiler, öğrenciler ve çok sayıda vatandaş katılım sağladı.

123315_wuciwug_01a6c82e_kazdaglari-nin.jpeg

"70 milyar lirayı aşan tarımsal değerimiz var"

Şenliğin açılış konuşmasını yapan Çanakkale İl Tarım ve Orman Müdürü Ergün Demirhan, kentin tarımdaki öncü rolüne ve Yenice ilçesinin bu üretim zincirindeki stratejik yerine dikkat çekti. İl Müdürü Demirhan, tırnak işaretiyle aktarılan resmi hitabında şu önemli ifadeleri kullandı; "Bugün Kazdağları eteklerinde bol oksijenli ve tertemiz suların aktığı Agonya Ovası'nın bereketli topraklarında, Yenicedeyiz. Kadim çağlardan bu yana bereketin simgesi olan Agonya Ovası, üretimi, emeği ve çalışkan insanlarıyla Çanakkale tarımının en güçlü merkezlerinden biri olmayı sürdürmektedir. Çanakkale bugün, 70 milyar lirayı aşan tarımsal üretim değeriyle Türkiye'nin önde gelen tarım illeri arasında bulunmaktadır. Yenice ilçemiz ise bu üretim gücünün en önemli örneklerinden biridir."

123315_wuciwug_6d1513a5_kazdaglari-nin.jpeg

Vali Toraman çiftçilerle omuz omuza

Açılış konuşmalarının ardından protokol üyeleriyle birlikte çilek tarlalarına inen ve üreticilerle tek tek selamlaşarak sohbet eden Çanakkale Valisi Doç. Dr. Ömer Toraman, kentin tarımsal kalkınmasında en büyük payın çiftçilere ait olduğunu vurguladı. Sepetini eline alarak ilk çilek hasadını gerçekleştiren Vali Toraman, yeni sezonun tüm çiftçiler için bereketli, verimli ve bol kazançlı geçmesini temenni ederek, emeği geçen tüm kurum ve üreticilere teşekkürlerini iletti.

123315_wuciwug_66d2f386_kazdaglari-nin.jpeg

Öğrencilerin çilek tarlalarındaki neşeli anları, yerel üreticilerin ikramları ve renkli etkinliklerle devam eden Yenice Çilek Hasat Şenliği, çekilen anı fotoğraflarıyla son buldu.

(ERHAN TAYLAN)
Paylaş